Carcassonne

Gra planszowa Carcassonne

Carcassonne to gra planszowa, która zyskała w Europie ogromną popularność. Jeśli wybierzemy się do sklepu z grami planszowymi i poprosimy o coś na rozpoczęcie naszej przygody z planszówkami mamy 90% szans, że zaproponuje nam właśnie Carcassone.

Swoja popularność Carcassonne zawdzięcza kilku czynnikom. Po pierwsze są to jasne i nieskomplikowane zasady, które każdy załapie już po pierwszej rozgrywce. Po drugie lekki i przyjemny charakter gry oraz estetycznie wykonane elementy sprawiają, że mało komu gra się nie podoba. W końcu po trzecie do gry dostępny jest cały szereg przeróżnych dodatków, dzięki którym bardziej zaawansowani gracze mogę sobie urozmaicić rozgrywkę.

->> Kliknij i dowiedz się więcej!

Na czym w skrócie polega rozgrywka w Carcassonne. Gracze po kolei wybierają losowe elementy planszy i układają je na stole obok siebie, tak aby stworzyć sieć dróg, zamków, łąk, rzek itd. Po stworzeniu nowego obiektu (zamku, odcinka drogi itd) gracz może przejąć nad nim kontrolę. Im więcej elementów planszy znajduje się grze tym większy teren i obiekty możemy stworzyć. Za każdy ukończony obiekt, nad którym gracz przejmie kontrolę, zdobywa punkty. Aby zwyciężyć gracze muszą po pierwsze w sposób przemyślany dokładać kolejne elementy planszy, a po drugie rozstawiać swoje żetony (przejmować kontrolę) na obiektami, które zostaną ukończone. Być może trochę ciężko wytłumaczyć to na piśmie jednak zaręczam, że zasady są bardzo łatwo przyswajane.

Gramy do momenty wyczerpania się elementów planszy, tzn. do ułożenia na stole wszystkich dostępnych kawałków planszy.




Warto dodać, że do gry Carcassonne powstał cały szereg dodatków, które pozwalają rozbudować rozgrywkę i wzbogacić ją o wiele dodatkowych elementów. Gra staje się wtedy jeszcze ciekawsza. Oto kilka najpopularniejszych dodatków do Carcassonne:

- Carcassonne: Karczmy i Katedry

- Carcassonne: Kupcy i Budowniczowie

- Carcassonne: Księżniczka i Smok

- Carcassonne: Wieża

- Carcassonne: Graf, Konig und Konsorten

- Carcassonne: Katapulta

- Carcassonne: MayFlower

- Carcassonne: Opactwo i Burmistrz

Zalety gry Carcassonne:

- familijny charakter – możesz dobrze się bawić grając w Carcassonne, z przyjaciółmi, z rodzicami, a nawet dziećmi, wiek innych graczy nie ma większego znaczenia, a gra jak już pisałem najczęściej podoba się wszystkim

- w Carcassone, w przeciwieństwie do wielu innych gier planszowych gra się bardzo dobrze już w dwie osoby

- poziom wykonania – elementy, z których układamy plansze oraz pionki/żetony wykonane są bardzo estetycznie i na wysokim poziomie, dzięki temu w Carcassonne gra się jeszcze przyjemniej

- duża ilość dodatków do gry Carcassone

Wady gry Carcassone:

- dla bardziej zaawansowanych graczy, mających już większe doświadczenia z planszówkami, Carcassonne może okazać się ciut za prosta, ratunkiem w tej sytuacji mogą być dodatki, rozbudowujące grę

Warto również wspomnieć, że gra otrzymała szereg nagród i wyróżnień. Między innymi Nagroda Gry Roku 2004 w Niemczech, Carcassonne znalazła się również w finale plebiscytu Najlepsza Gra Rodzinna według Games Magazine w 2002 roku.

Na polskim rynku dostępne są wydania polskie, angielskie i niemieckie. Generalnie nie ma różnicy w jaką wersję się zaopatrzymy ponieważ na samych elementach gry nie ma żadnych napisów, a wszelkie potrzebne informacje możemy uzyskać z polskiej instrukcji, która jest zazwyczaj dodawana do wszystkich wydań.

Carcassona – średnia ocena graczy: 9,1/10

Gra planszowa Carcassone – podstawowe informacje:

Liczba graczy:       2 – 5 osób

Wiek:       od 8 lat

Czas gry:       ok. 30 – 45 minut

Gra planszowa Carcassonne


Skomentuj grę planszową

You must be Zaloguj się by zostawić komentarz.

Galeria

Video